( 26/09/2011, 09:03) El Punt. Miquel A, Luque/Viladecavalls.
La Generalitat fa marxa enrere en la selecció de l'institut de Viladecavalls per un escrit dels professors en un diari contra les retallades. Justifica el canvi d'opinió perquè el centre volia l'horari intensiu només per estalviar.
L'institut de Viladecavalls havia de formar part d'un pla pilot del Departament d'Ensenyament adreçat a centres que tenen alumnes de diferents municipis i que li permetia fer realitat un desig: tornar a fer l'horari intensiu. La direcció del centre va preparar un projecte pedagògic que va presentar a principi de juliol al director dels serveis territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Lluís Baulenas, que el va seleccionar. Fins i tot, la directora del centre, Teresa Vernet, va avançar la bona notícia en una reunió que va fer amb els pares d'un curs. L'endemà, però, tot es va tòrcer. Baulenas va tornar a convocar la direcció i l'AMPA de l'institut per notificar-los que ja no entraven en aquest pla pilot. El motiu va ser la publicació, aquell mateix dia en un diari local, d'un escrit del claustre de professors contra les retallades que la Generalitat està fent en educació. Per justificar el canvi de criteri, es va al·legar “la manca de confiança” després de la publicació de l'article i es va acusar el centre “de manca de lleialtat institucional”. Vernet, però, interpreta aquesta marxa enrere com una “rebequeria d'algú que no tolera que el centre no estigui d'acord amb les retallades”.
Oficialment, els serveis territorials del Departament d'Ensenyament han explicat que aquest projecte no va tirar endavant a l'institut de Viladecavalls, perquè “el centre va exigir fer l'hora compactada com a mesura d'estalvi pressupostari i sense tenir en compte els altres vessants del pla pilot”. Això, segons Ensenyament, “desvirtuava” la participació en el pla pilot que es fa arreu de Catalunya, i “podria perjudicar l'experimentació i posterior avaluació”.
Malgrat això, la directora del centre va defensar que, si Baulenas havia triat el projecte pedagògic, havia estat perquè considerava que era prou bo. Si més no, va recordar que el pla incloïa la possibilitat d'impartir estudis assistits a la tarda i ajuda a alumnes amb dificultats, gràcies a l'horari intensiu.
Dilluns i dimarts que ve, prop de 500 alumnes tornaran a faltar a classe a la tarda. Aquesta mesura de pressió té el suport del professorat, que considera que no afectarà el currículum escolar dels estudiants.
Aquesta és la informació sobre les mobilitzacions de l'AMPA d'aquest l'Ins. de Viladecavalls que podeu trobar en la seva web:
AMPA IES DE VILADECAVALLS
SEGUIMENT MOBILITZACIONS HORARI INTENSIU Tal i com es va acordar a l´última assamblea de pares i mares, i degut a que encara no s’ha rebut resposta satisfactòria per part del Departament d’Ensenyament, la junta de l’AMPA informa que continuen les mobilitzacions. - Els pares i mares enviaran un escrit adreçat a la Consellera d’Educació Sra Irene Rigau i al Sr Lluis Baulenas durant el cap de setmana i seguint el model que ha d’estar signat amb noms i cognoms a travès del correu el.lectrònic següent:Sra Irene Rigau vicepresidenta.governacio@gencat.cat (Al no tenir el seu e-mail)cc: Sr Lluis Baulenas st_valles.ensenyament@gencat.catAssumpte: INS Viladecavalls
Sra. Joana Ortega, si us plau, per traslladar a la Sra. Irene Rigau.
"Sra Irene Rigau: El motiu d'aquest comunicat és fer-li constar la nostra més enèrgica protesta pel tracte que desde la seva Conselleria s'està donant al nostre Institut, INS Viladecavalls. Vostès ens van adjudicar el horari continuat i a les 48 hores van “castigar” a l'Institut per una notícia apareguda a la premsa. També fer constar que una persona amb la seva responsabilitat no pot desatendre i no respondre la carta que des de l'AMPA del Centre li vam enviar al Juliol.
Esperem que regularitzi la situació creada.”Atentament,
Nom i DNI
- El proper dilluns dia 26 ,al llarg del día, totes les famílies faran trucades al Departament d’Ensenyament demanant pel Sr Lluis Baulenas o per la Sr Irene Rigau per tal de preguntar com està el tema de les negociacions de l’horari intensiu a l’IES. El telèfon és la centraleta
- Sra Irene Rigau 934006900 (Departament d’ensenyament)
- Sr Lluis Baulenas 937484455 (Serveis Territorials del Vallès Occidental)
- Els membres de la junta continuaran demanant entrevista amb la Consellera d’Educació
DILLUNS 26 I DIMARTS 27 ELS ALUMNES NO ANIRAN A CLASSE A LA TARDA!!!!!
(Cal assenyalar que és una decissió dels pares i mares i no dels alumnes. Pensem que si les famílies decideixen seguir les mobilitzacions, els alumnes s’han de quedar a casa. També cal assenyalar que és una mobilització de les famílies, i no del professorat. Aquelles famílies que no hi vulguin participar estaran ateses pel professorat del centre segons l’horari corresponent a cada grup.
- Es continuaran fent accions per informar a diversos mitjans de comunicació.
Aprofitem per convocar una assemblea de pares i mares pel proper dimecres dia 28 a les 20:00h, per veure si hi ha novetats i per valorar el seguiment de la mobilització.
La junta de l’AMPA
ampa@iesviladecavalls.cat
